Atentie, acest articol contine imagini cu conotatii sexuale !
SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) Care este inferior pragului constiintei, care nu devine constient. – Din fr. subliminal.
Cu totii am auzit de mesajele subliminale care ne sunt transmise prin moduri auditive si vizuale. Scopul acestor mesaje este de a ne determina sa executam anumite actiuni (sa cumparam un produs anume, sa votam o anumita persoana, etc.) fara voia noastra. Cu alte cuvinte, liberul arbitru al fiecaruia este trimis la culcare iar deciziile viitoare sunt de fapt ordine ce trebuiesc executate, bine impamantenite in subconstient, fara permisiunea persoanei in cauza.
Fenomenul mesajelor subliminale isi are originile in SUA, anii '50. Studiile si cercetarile in acest domeniu au dus la realizarea unor tipuri de mesaje subliminale atat de avansate si de complexe incat e aproape imposibila indentificarea lor. Aceasta tehnica a fost adoptata (si inca mai este) de companiile puternice pe plan financiar, scopul fiind acela de a determina un numar cat mai mare de oameni sa achizitioneze un produs anume.
Printre altele s-a constatat ca asocierea cu sexul a oricarui produs, stimuleaza subconstientul uman impingand astfel individul spre cumpararea acestuia. De ce sexul ? Explicatia este foarte simpla. Este un instinct primitiv cu care se nasc toti oamenii iar practicarea lui determina creierul sa elibereze substanta responsabila cu senzatia de placere. Cu alte cuvinte, ideea e sa asociezi ceva frumos cu ceva-ul pe care-l ai tu si vrei sa-l vinzi pentru a avea un profit cat mai mare. E cam infricosator sa stii ca practic esti transformat intr-un zombie si nici macar n-ai habar, nu ? Da, cam asa ma gandeam si eu.
Mai jos sunt cateva exemple de mesaje subliminale descoperite, transmise prin imagini. Dupa cum spuneam, asocierea cu sexul este ceva la ordinea zilei.
![]() | |
Imaginea de mai sus cred ca este destul de edificatoare. Forma panoului doreste ca in mintea privitorului sa se faca asocierea brand-ului cu sexul |
![]() | |
Ne este prezentat interiorul unei masini. Nu pare nimic iesit din comun, corect ? Gresit. Se poate observa frana de mana care este trasa, fondul usor intunecat al pozei, precum si mesajul "We're just as excited as you" care se traduce "Suntem la fel de nerabdatori ca si tine". Tineti minte, asocierea cu instinctul primitiv de reproducere pe care il avem cu totii, aduce bani. |
![]() | |||
Fotografia este facuta intr-un cinematograf care foloseste asezarea celor trei panouri pentru a putea fi citit cuvantul "sex". Fiecare panou contine o litera. |
Inainte de a mai prezenta alte imagini, vreau sa vin cu cateva completari. Conform rezultatelor a numeroase studii de cercetare, nimic nu acapareaza atat de puternic atentia ochiului mintii, precum o imagine erotica. Atunci cand imaginea a fost anulata in mod activ, subconstientul uman o recepteaza in continuare in mod subliminal. Acest lucru se intampla atat la femei cat si la barbati, bineinteles tinandu-se cont de preferintele sexuale ale fiecaruia.
Priviti acest afis. Mesajul subliminal este ceva mai greu de detectat in mod constient. Nu pare nimic sa fie ciudat, nu iese nimic in evidenta, chiar arata destul de banal. Lucrurile nu stau deloc asa. Daca nu ati gasit singuri mesajul ascuns din fotografie, va ajut eu. Urmatoarea poza este modificata pentru a fi mai simplu de observat partea sexuala.
Incepe sa devina interesant, nu ? Ganditi-va ca aceste lucruri sunt peste tot in jurul nostru, suntem bombardati efectiv in fiecare zi de mesaje subliminale. Fotografii, videoclipuri, filme, panouri publicitare, o mare parte dintre acestea sunt folosite ca mijloace de manipulare in masa.
Mai jos observati o serie de imagini din reclamele brand-ului Coca Cola.
![]() | |
Aceasta este o reclama un pic mai veche a companiei Coca-Cola. Imaginea marita ne arata trimiterea sexuala asezata in mod strategic. Sexul vinde, iar cei de la Coca-Cola stiu asta. |
Capul femeii acopera literele A si R din cuvantul "Parents" (parinti) iar litera T are o bulina de culoare verde deasupra, transformandu-l astfel in litera I. Cuvantul "Parents" se poate citi acum "Penis". Retineti, mesajele subliminale se aplica tuturor oamenilor, indiferent de sex. In acest caz, persoanele vizate sunt cele care apartin sexului feminin.
Afisul apartine unei scoli de dans. Din nou, nimic nu pare iesit din comun. Urmatoarea poza este modificata pentru a scoate in evidenta asocierea cu sexualitatea.
Ceea ce este cu adevarat trist insa, este faptul ca acest tip de manipulare a patruns chiar si in lumea copiilor. Instinctele primitive exista chiar si in mintile celor mici, desi pana la o anumita varsta lucrurile din jurul lor nu sunt foarte clare. Din pacate chiar si copiii sunt considerati consumatori, din aceasta cauza si ei fac parte dintr-un grup asupra caruia se incearca manipularea in aceeasi maniera.
ok. se poate vedea ca si motto-urile sunt de asa natura in cat sa-ti dai seama ce reprezinta imaginea. cred ca exagerati aici, desi mesajele subliminale exista, foarte putine sanse sa si functioneze.
RăspundețiȘtergerefoarte putine sanse pt cei care mai si gandesc inainte sa cumpere acel produs.. dar aceia care iau totul de bun? cum ti se pare? gen adolescentii.. crezi ca o sa cumpere apa plata? sau coca-cola in reclame cu mesaje subliminale? si nu vorbim numai de cola aici.. ca mass-media e plina cu reclame care mai de care mai ingenios facute..
RăspundețiȘtergereMesajul "sex" il gasim peste tot, motiv pentru care ne gandim la sex foarte des, mi se pare un exemplu extrem de bun pentru cei care nu cred.
RăspundețiȘtergeresi ce e asa rau sa te gandesti la sex?
RăspundețiȘtergereparerea mea este urmatoarea: habar nu ai ce vorbesti! Una sunt mesajele subliminale, alta e povestea cu sexu' vinde.
RăspundețiȘtergereIn mare parte a exemplelor tale sexul este direct la vedere si asumat: volvo, bmv si cea cu painea. Nu e nimic subliminal aici. Cea cu cinematograful e pusa la misto, daca nu din prostie. La fel si cea cu revista Parents. dar din nou, nimic subliminal.
Povestea ca sexu vinde e foarte adevarata si foarte veche. Hai ca iti mai zic eu una de la diesel: "sex sells. we sell jeans". Nu e subliminal, e pe fata.
Subliminal e un mesaj pe care organul de simt nu il poate percepe, insa creierul da. Cu alte cuvinte, daca pui intr-un spot TV o imagine de o milisecunda "votati benjamin franklin", e un mesaj subliminal perceput doar de creier. Si tu cand te duci la vot, pui stampila pe franklin. Insa trebuie sa fie exact aceeasi imagine.
Daca pui mesajul "alba ca zapada e o curva, asasinati-o!" exprimat prin ultrasunete intr-un spot radio, ai un mesaj subliminal. Iar tu cand o vezi pe alba ca zapada pe strada, sari la beregata ei!
Oricum, ai facut un copywriter fericit: mi-ai aratat niste reclame foarte misto!
B.
Anonim spunea...
RăspundețiȘtergeresi ce e asa rau sa te gandesti la sex?
:)))) LIKE
Se vede cam cat de tare sunt afectati semenii nostri. Spalarea pe creier e ceva normal si e aplicata la multi. Daca le mai si zici, clar esti nebun, inapoiat, invechit, "ne-la moda", "tu si cu bunica ce mai gandesc asa".
RăspundețiȘtergerePentru cei care considera a nu fi un lucru rau sa te gandesti la sex, pe partea din dreapta sunt cele 10 porounci. Ca sa vezi, nu se sare peste no. 7. Ia vezi ce zice!
Ma deranjaza aceste mesaje subliminale indiferent de ce natura sunt, sexuale, comerciale, de ce?
RăspundețiȘtergereNU VREAU CA NIMENI SI NIMIC SA-MI TRANSMITA CEVA BUN SAU RAU,FARA VOINTA MEA, PUNCT....
pai faci sex si uiti de tine de spirit de Dumnezeu ,uiti de tot ,asta vrei ? nu faci sex pt ca tu vrei ,faci sex pt ca vor ei
RăspundețiȘtergerebah u esthi ku kaphu...:))...tu crezi k mesajele alea sunt puse ca sa faci u sex...:))
Ștergeredaca nu crede-ti uitati-va pe http://teoretic.com/2009/04/13/desenele-nenorocite-mesaje-subliminale/
RăspundețiȘtergere